تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ حميد 
سلام دعوتت ميکنم به پيروي از اهل بيت عليهم السلام و آخرت خودت با فرقه ضاله فلاسفه نسوزانيد
@Ahlebait_channel:
مقدّس اردبيلي(متوفاي 993ق) در «حديقة الشيعة» از سيد مرتضى بن داعي حسيني رازي از‏ شيخ مفيد با ذکر سلسله سند چنين نقل مي‌کند:
امام حسن عسکري(ع) به ابوهاشم جعفري فرمود:
«اي اباهاشم! زماني مي‌آيد که روي مردم خندان و شادمان است و دل‌هايشان تاريک و گرفته، سنّت در نزدشان بدعت است و بدعت سنّت، مؤمن در ميانشان کوچک است و فاسق محترم، فرمانروايانشان نادان و ستمگرند و دانشمندان در گمراهي‌اند، بي‌نيازان توشه فقيران را سرقت مي‌کنند، کوچکان بر بزرگان پيشي مي‌گيرند و هر ناداني را آگاه مي‌دانند و هر چاره‌جويي را فقير و بي‌چيز مي‌شمرند، ميان مخلص و رياگر تفاوتي نمي‌نهند، گرگ را از ميش نمي‌شناسند، علماء آنان بدترين آفريده‌هاي خدا روي زمين هستند؛ زيرا به فلسفه و تصوّف گرايش دارند، به خدا سوگند! اينان رويگردان از دين خدا و اهل تحريف‌اند، در محبت مخالفين ما بزرگ‌نمايي مي‌کنند و پيروان و دوستان ما را گمراه مي‌کنند، اگر به مقامي رسند گرسنه رشوه‌اند و اگر خوار شوند رياکارانه بندگي خدا را مي‌کنند، همانا ايشان راهزنان مؤمنان هستند و دعوت‌کنندگان به شيوه مُلحدان. هر کس آنان را درک کرد از ايشان دوري گزيند و دين و ايمانش را نگه دارد. اي ابوهاشم! اين آنچه بود که پدرم از پدرانش از جعفر بن محمد برايم روايت کرد و اين از اسرار ماست، پس آن‌را کتمان کن مگر براي اهلش[که مي‌تواني بگويي]»

[1]. مقدس اردبيلى‏، حديقة الشيعة، ج ‏2، ص 785 – 786، قم، انتشارات انصاريان‏، چاپ سوم‏، 1383ش؛ مجذوب تبريزي، محمد، الهدايا لشيعة أئمة الهدي(شرح أصول الکافي)، ج ‏1، ص 100 – 101، قم، دار الحديث، چاپ اول، 1429ق؛ شيخ حر عاملي، اثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج ‏4، ص 204 – 205، بيروت، اعلمي، چاپ اول، 1425ق؛ محدّث نوري، حسين، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج ‏11، ص 380، قم، مؤسسه آل البيت(ع)، چاپ اول، 1408ق.
@Ahlebait_channel